KESLA OYJ - NETTIKAUPPA
Asiakasrekisteri 7.4.2020
Rekisterinpitäjä
Kesla Oyj, Kuurnankatu 24, 80100 Joensuu
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Heini Ketolainen, heini.ketolainen@kesla.com
Rekisterin käyttötarkoitus on yrityksen asiakasrekisterin ylläpitäminen, asiakkaiden tilausten hallinnointi, arkistointi ja käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Henkilötietoja käsitellään tietosuoja-asetuksen sallimissa ja edellyttämissä rajoissa.
Yritys saattaa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita, jolloin osia rekisteritiedoista saatetaan siirtää yhteistyökumppanin palvelimille teknisten vaatimusten vuoksi. Tietoja käsitellään ainoastaan yrityksen asiakassuhteen ylläpitämiseen teknisten rajapintojen kautta.
Rekisterin tietosisältö
Asiakasrekisteri sisältää asiakkaan tuotetilauksen yhteydessä antamatta nimi- ja yhteystiedot:
- Henkilön etu- ja sukunimi
- Postiosoite
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
- Tilauksen sisältö
- Maksutapahtuman tiedot
Henkilötietojen säilyttämisaika
10 vuotta asiakkuuden päättymisestä lukien.
Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Henkilötietoa siirretään pelkästään tilauksen hoitamiseksi Keslan omaan tilausjärjestelmään sekä lähetysjärjestelmään.
Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä ellei lainsäädäntö, avoimet laskut tai perintätoimet estä tietojen poistamista.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterissä olevat tiedot tallentuvat Holvi-verkkokaupan järjestelmään, Kesla Oyj:n tilausjärjestelmään sekä lähetysjärjestelmään.
Holvi-verkkokauppajärjestelmän teknisestä suojauksesta vastaa palveluntarjoaja. Kesla Oyj:n tilausjärjestelmän teknisestä suojauksesta Kesla Oyj ja lähetysjärjestelmästä Posti.
Kaikki järjestelmät ovat vahvasti salasanasuojattuja ja niihin on pääsy vain määrätyillä henkilöillä.
Evästeet
Kesla Oyj ei käytä verkkokaupassa evästeitä.
Tarkastusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa, mitä tietoja hänestä on rekisterissä. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisena ottamalla yhteys yrityksen asiakaspalveluun tai rekisterin yhteyshenkilöön suomeksi tai englanniksi. Tarkastuspyyntö on allekirjoitettava. Rekisteröidyllä on oikeus myös vaatia tiedon korjaamista.
Valitusoikeus
Artiklan 77 mukaan jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehdä kantelu valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa, jossa hänen vakinainen asuinpaikkansa tai työpaikkansa on tai jossa väitetty tietosuoja-asetuksen rikkominen on tapahtunut
Kansallisen valvontaviranomaisen yhteystiedot ovat:
Tietosuojavaltuutetun toimisto
PL 800, Ratapihantie 9, 00521 Helsinki
p. 029 56 66700
tietosuoja@om.fi
www.tietosuoja.fi
TOIMITUSEHDOT
Voimassa 7.4.2020 alkaen
Verkkokauppa
Kesla Oyj Y-tunnus 0168715-8, Kuurnankatu 24, 80100 JOENSUU, myy tuotteita täysiikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Asiakastiedot
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Asiakkaiden tiedot on tallennettu Kesla Oyj:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Tietosuojaasetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävillä Kesla Oyj:n verkkosivuilla.
Maksaminen ja maksutavat
Käytössäsi on suomalaisten pankkien verkkomaksut ja voit myös maksaa yleisimmillä luottokorteilla.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitustavat ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Toimitamme tilaukset postitse asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 14 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Digitaalisissa sisällöissä ja palveluissa sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen, jotta palvelu tai digitaalinen sisältö on voitu toimittaa ennen peruutusoikeuden päättymistä. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen spare.parts@kesla.com tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituk-sesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.
Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.
Palautusosoite:
Kesla Oyj / verkkokauppapalautukset
Kuurnankatu 24
80100 JOENSUU
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 30 euron maksun.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin. Kesla Oyj vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty.
Erimielisyyksien ratkaiseminen
Kuluttaja-asiakkaana sinulla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn tulee sinun olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Voit nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Kesla Oyj:tä vastaan joko Kesla Oyj:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä sinulla on asuinpaikka.